Reis in de nacht naar Bangkok

4 maart 2015 - Bangkok, Thailand

Uitzicht vanaf Baiyoke Sky TowerOnze persoonlijke taxichauffeur en goede vriend Berry,  stond om 8.45 klaar met zijn bolide en bracht ons naar het NS station in Zwolle. De snelle Hanzelijn zoefde volgens de dienstregeling rechtstreeks naar Schiphol en bracht ons midden in het hart van Schiphol, de vertrekhal. Daarna verliep ook alles volgens plan en om 13.20 taxiede het vliegtuig van China Airlines naar de startbaan. De dunne dekentjes hielden ons s'nachts niet warm, maar de lekkere maaltijden vergoeden veel. Op het vliegveld Tapei in Bangkok stond om 6.15 plaatselijke tijd de Thaise gids ons op te wachten in de aankomsthal. Hij begeleidde ons naar de reisleider van Fox en samen brachten ze ons naar hotel Royal Princess.

Miljoenenstad BangkokDe chauffeur van de speciale Foxbus loodste ons door het zeer drukke verkeer van Bangkok. Helaas konden we op dit vroege uur nog niet op onze kamers, maar gids Martijn van Fox maakte van de gelegenheid gebruik om ons meer te vertellen over het programma van de eerste dagen in Bangkok. Uiteraard werd een programmaboekjes uitgereikt met mogelijkheden en kon het inschrijven beginnen. Rond 11.00 was onze kamer klaar en twee king-size bedden keken ons uitnodigend aan. Helaas, want om 12.30 gingen we al op pad voor onze eerste kennismaking met Bangkok.

De eerste uitstapjes.

We kozen meteen voor het eerst mogelijk uitstapje naar de hoogste torenflat van Bangkok van 309 meter hoog, de Baiyoke Sky Tower. We lunchten heerlijk op de hoogste verdieping en beklommen daarna nog drie trappen voor het hoogste uitkijkpunt. Hier was een ronddraaiend observatiedek, waarmee je stilstaand de hele stad kon overzien. Druk, groot en met vele wegen,waarvan de fly-overs allemaal tolwegen zijn. Een leuke kennismaking met deze miljoenenstad, waar de Oosterse en Westerse cultuur beide aanwezig zijn. Na een hazenslaapje in de middag, stonden we om 18.00 uur al weer klaar voor de volgende uitdaging

Dinnercruise op verlicht schip Een 'dinnercruise' op de  Chao Praya rivier door Bangkok. We waren niet de enigen, want op het onrustige water voeren vele prachtig verlichte boten. We vonden het een mooie afsluiting van een enerverende dag, want wat is er nu rustgevender dan lekker etend, varend de fraaie stad vanaf het water te bekijken.
Ondertussen maakten we nader kennis met onze medereizigers en de hulpvaardige, met een charmant licht Brabants accent sprekende Nederlandse gids Martijn.