Bergwandeling naar de hoogste berg, langs meerdere watervallen

15 maart 2015 - Chiang Mai, Thailand

Samen bij de 1e watervalWandelend over wankel bruggetjeBen met specialal zonnehoedje

Een dag ter vrije besteding, maar met keuzes voor excursies. Een lang gekoesterde wens kon zo maar in vervulling gaan, want één van de keuzes was een excursie naar de hoogste berg van Thailand op 2565 meter onder leiding van onze eigen Thaise gids en een plaatselijke gids. We vertrokken weer om acht uur in een koel busje en reden het Doi Inthanon Nationaal park in. De plaatselijke gids verwelkomde ons en wandelde met ons ongeveer twee uur over smalle, soms steile bergpaden en langs meerdere watervallen. Intussen liet hij ons speciale planten en struiken zien, zoals een boom die wordt gebruikt voor de bereiding van tijgerbalsem. De watervallen waren fascinerend, evenals de mooie vergezichten en bloeiende planten, zoals de Rododendron. We dronken koffie bij een tentje van koffiebonen uit deze streek.

Markt met regioproductenWilly bij de waterval tijdens de wandelingGroepsfoto van de bergwandelaars

Ook zagen we wat projecten die de bergstammen ondersteunen om eigen inkomen te verwerven, zoals het kweken van bloemen en groente. We gingen daarna een stukje met de auto en wandelden vervolgens nogmaals een rondje op het echte hoogste punt. Een gezamenlijke foto van de groep die meeging,werd door onze gids genomen met fototoestellen van diverse deelnemers.

Plaatselijke gids van bergstamMae Ya watervalWilly bij Mae Ya watervalOp de terugweg kwamen we langs een klein marktje waar de groente, bloemen en eigen gemaakte spullen werden aangeboden. We proefden lekkere aardbeien, minder dik en rood dan in Nederland, maar wel lekker. Ter afsluiting werd er nog even gestopt bij één van Thailands mooiste watervallen, de Mae Ya waterval. Spectaculair om te zien. Het koffietentje erbij met de lekkere cappuccino had ons alleen als klant. Volgens de voorafgaande informatie hadden we warme kleding mee moeten nemen, maar we gingen af op onze eigen ervaring. Het was in de ochtend inderdaad fris geweest, zo'n 7 graden, maar toen wij op het hoogste punt waren, was het al weer 23 graden, zoals we hadden verwacht. Het was een heerlijke dag, waarvan we bijzonder genoten. Dit laatste stukje was bij het bewerken weggevallen, daarom in een andere kleur.