De tempel op de berg

16 maart 2015 - Chiang Mai, Thailand

Willy klaar voor de 300 treden in Chiang MaiTempel op de berg bij Chiang MaiMonniken die de 300 treden afdalen bij de tempel in Chiang MaiBen als fotomodel

De laatste tempel die op het programma staat, bezochten we vandaag. We reden met het plaatselijke vervoer over een bochtige weg naar ruim 1000 meter hoogte. De tempel staat boven op de berg boven de stad ChangMai. De schouders weer bedekt en de knieën verborgen, want anders werden we teruggestuurd. Ook deze tempel heeft weer zijn bijzonderheden en fraaie Boeddha's. Een van de bijzonderheden is de trap met 300 treden en de bijzondere leuning om er te komen De groene Boeddha's zijn van gerecycled glas van Sprite flesjes en niet van Heineken flesjes, zoals Ben veronderstelde. In elke tempel staan boxen om geld te kunnen doneren, maar in deze tempel strompelde je er bijna over. Of zoals één van de medereizigers zei: "Overal waar een gleuf in kan, maken ze bakjes om donaties te kunnen opvangen". Onze Thaise gids Alex vertelde aan de hand van prachtige schilderingen op de muren van de veranda bij de tempel het verhaal van Boeddha. Ook dat verhaal is bijzonder. Na het bezoek aan de tempel lunchten we aan het water. De middag was ter vrije besteding. Wij zijn eens even kijkje gaan nemen bij het piepkleine zwembadje van het hotel dat na 15.00 uur volledig in de schaduw ligt.

Kinderen in klederdracht op de lange trappen bij de tempel van Chiang MaiKoffie onder de Bougainville bij tempel Chiang MaiPlaatselijk openbaar vervoer in Chiang Mai

De avond wilden we besteden aan het bezoeken van de avondmarkt. We hielden een rood busje aan  ( het plaatselijke vervoer)en vertelden naar het centrum te willen. We duiden het blijkbaar niet goed uit en kwamen bij een groot winkelcentrum uit. Na zoeken en kijken en kaart bestuderen, besloten we nogmaals een busje aan te houden en wat 'bathjes' lichter stapten we toch uit bij de avondmarkt. Zoals in alle zuidelijke landen, zagen we ook hier de nepartikelen. Toch weer wat anders dan in Turkije en met toch ook plaatselijke artikelen.

Van reisblog naar fotoboek
reisdrukker.nl