Plattelandstour

10 maart 2015 - Sukhothai, Thailand

PlattelandswoningBromfietstaxi met ons als passagiersPeuterschooltje

Eerst wil ik even reageren op de vele reacties die op ons blog binnenkomen. Het is heel leuk om de berichten te ontvangen en te lezen. We genieten er echt van. Dank hiervoor en ga zo door.

Plattelandstour stond in het boekje. Dit was zo'n optionele excursie die meteen op ons wensenlijstje stond. We werden niet teleurgesteld. Om 8 uur stonden vijf bromfietstaxi's klaar waar we in konden stappen. Als een groep jolige tieners stapten we in. We brachten eerst een bezoek aan een kleuterschooltje, waar de lerares uitleg gaf. De vrolijke, soms wat verlegen en timide kindjes keken aan tegen een groep mensen , die in hun ogen als reuzen overkwamen. De juf moedigde ze aan en de rust was verdwenen. In polonaise gingen ze door het lokaal tussen de 'reuzen' die maar door de knieën gingen om het hoogte verschil te overbruggen.
Met de wind door onze haren reden over een landweg op pad naar een mandenmakerij, waar diverse producten van bamboestengels werden gemaakt. De meubelmakerij, waar de fraaiste teakhouten meubelen werden gemaakt was stoffig en warm. Boeiend om te zien, dat arbeidsomstandigheden hier in onze beleving uit de vorige eeuw komen. We zagen daarna een rijstveld waar Ben een rijst stengel in de hand kon pakken. Eindelijk zagen we de rijstkorrels voor de oogst. Het aardige aan deze tocht was inderdaad het rijden door landelijk gebied, waar de gewone Thai woont en werkt.
De Thaise lunch werd dit keer in een soort wegrestaurant aangeboden, waar de Thaise bevolking onderweg ook even gaat eten. We konden kiezen tussen nudelsoep of gebakken nudels. We kozen elk een soort en deelden. We gaan steeds meer van de Thaise keuken houden.

Uitzicht vanaf onze hotelkamer/bungalowHemelbed in hotelkamerPrachtige bloem, één van de vele

Resort Le Charmehotel
Het hotel in Ayutthaya was een groot zakenhotel, waar ook toeristen komen. Luxe, comfortabel, goede Wifi, maar saai. Gelukkig verbleven we er slechts één nacht. Het resort in Sukothai, waar we twee nachten verbleven is tot heden het fraaist. Prachtig ingedeelde hotelkamer met hemelbed, mooi zitje, zitje op eigen veranda en dat alles in een tropische tuin met watertjes en bruggetjes. We hadden hier wel wat langer willen verblijven.

Maak je reisblog advertentievrij
Ontdek de voordelen van Reislogger Plus.
reislogger.nl/upgrade

1. Ineke:
    12 maart 2015
    Leuk zo'n tocht over het platteland. En wat een mooie foto's