Boeddhabeeldenfabriek en shoppingwall

9 maart 2015 - Sukhothai, Thailand

Boeddhafabriek schuren van beeldBoeddhabeeld dat nog afgewerkt moet wordenBeeld van soldaat, is wat anders dan Boeddhabeeld

We bezochten vandaag zo maar eens een shoppingwall, zoals de reisleider als mogelijkheid opperde. Het was één van de mogelijkheden die er was vandaag op weg naar Phitsanulok. In Phitsanulok brachten we eerst in de loop van de ochtend een bezoek aan een fabriekje waar ze bronzen boeddhabeelden maken. De Thai geloven dat het schenken van een Boeddhabeeld gelukt brengt en hoe groter het beeld, hoe beter. We zagen het bronsgieten niet, maar wel het voorbereiden, slijpen en afwerken. Stoffig, primitief, maar wel een winkeltje erbij waar je beelden vanaf 50 Bath kan kopen (ongeveer 15 eurocent), kortom ieder kan zijn beetje geluk kopen.
De lunch was, bijna zoals gewoonlijk, op het water. Nu op een stilstaand vlot, waar een vervaarlijke trap naar toe leidde. De Thaise lunch was weer anders, maar onveranderd lekker. In de middag was er de keus voor de tempel of de shoppingwall. Ik weet, het is niet cultureel, maar ik had even genoeg boeddhabeelden en tempels gezien. De koelte van de shoppingwall was uitnodigend. We zijn er even doorheen geslenterd en zagen toch heel ander mode dan in Nederland, overigens ook wel dezelfde poli's e.d. We reden daarna naar ons volgende verblijf in Sukothai.

1. Carolien:
    11 maart 2015
    En? Ook nog wat gekocht in de shoppingmol? :)
  2. Anne-Marie:
    11 maart 2015
    In Thailand schijn je nog vlugzout te kunnen kopen in leuke verpakkingen, om in je tas te hebben, voor het geval dat. Mochten jullie die tegen komen in misschien een volgende shopping mall (of misschien wel juist in dat kleine winkeltje om de hoek) dan hou ik me aanbevolen!