Fietsen door Bangkok

5 maart 2015 - Bangkok, Thailand

Ben op de mountainbikeChinees feest met dansersBootje waarmee we door Klongs voeren.
Nooit gedacht dat we als een soort James Bond met een wankel bootje door Klongs van Bangkok scheurden. Deze scène speelde zich af in een de James Bond film 'The man with the golden gun' die deels in Bangkok is opgenomen. We moesten er eerst een heel eind voor fietsen om in dat wankele bootje plaats te kunnen nemen. Ooit is de Nederlander  'Ko van Kessel'  begonnen met het organiseren van fietstochten door de straten en steegjes van Bangkok. Een gebied waar je als toerist anders nooit zou komen, maar door zijn initiatief één van de favoriete excursies die wordt aangeboden. De man zaliger is allang overleden, maar het bedrijf voert nog steeds zijn naam vanwege het legendarische karakter. Reisleider Martijn prees deze excursie aan en hij had niets te veel gezegd.

Chinese wijk met speciale viering van een heilige dag?
We fietsten door de Chinese wijk met zijn smalle steegjes en kwamen bij een Chinese tempel, waar ze net wat vierden. De tempel stond vol met kaarsen en offers. Onze gids wist niet om welke reden, maar ook later kwamen we nog weer een groepje Chinese dansers tegenstaken de rivier over, fietsen daarna weer door smalle steegjes, maar met een andere bevolkingsgroep. De overeenkomst is, dat ze allemaal op straat koken en eten. Natuurlijk kwamen we weer tempels voorbij en nu de Chinese. We fietsten over een pantanplantage (een rijstsoort die groeit op een andere manier, de plantage wel een soort oerwoud) langs schamele hutjes en luxe huizen. Heel kleine stukjes gingen over wat drukkere wegen. Overal werden we heel vriendelijk gegroet, er werd gezwaaid alsof we bijzonder waren en dat was misschien ook wel zo.

Racen door de Klongs (zie video)
Aan het eind van de tocht kwamen we weer bij de rivier en werden in drie boten de fietsen geladen en stapten wij in de drie zeer wankele bootjes, die met grote snelheid door de Klongs voer.
Na afloop van de tocht aten we met de fietsers in het restaurant naast de fietsenzaak en echte Thaise maaltijd en die was heel lekker. De middag was ter vrije besteding en we zwommen voor het eerst in het heerlijke zwembad bij het hotel. Donderdag vertrekken we naar de volgende bestemming.

1. GERNA:
    7 maart 2015
    Wat ziet het er allemaal heerlijk ontspannen uit... Genietse